• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60896
+
-

واحدهای صنعتی  با صرفه‌جویی برق پاداش می‌گیرند

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: با توجه به این‌که اوج مصرف برق بین ساعت‌های ۱۲ تا ۱۷ است، واحدهای صنعتی صرفه‌جو در این بازه‌های زمانی پاداش دریافت می‌کنند. 

«داود سلیمانیان» در گفت‌و‌گو با ایرنا با بیان این‌که عقد تفاهم‌نامه با واحدهای صنعتی از ۲۰ خرداد آغاز شده است افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، اگر صاحبان صنایع برق واحدهای خود را روزانه ۲ ساعت بین ساعت‌های ۱۲ تا ۱۶ و ۱۳ تا ۱۷ خاموش یا از دیزل ژنراتورهای برق استفاده کنند، پاداشی در قالب قبوض برق دریافت خواهند کرد. وی اضافه کرد: اگر مشترکان دیماندی(انشعاب‌های بیش از ۳۰ کیلووات) برق مصرفی خود را از دیزل ژنراتورها تأمین کنند، از پاداش شرکت توزیع برق بهره‌‌مند می‌شوند. 

سلیمانیان ادامه داد: به ازای هر کیلووات ساعات انرژی تولیدی از دیزل ژانراتورها مبلغ 4 هزار و ۵۰۰ ریال به مشترکان تعلق خواهد گرفت که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش قیمت خرید داشته است. مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق قم با اشاره به این‌که سهمیه گازوئیل با نرخ دولتی برای استفاده‌کنندگان از دیزل ژنراتورها تعلق می‌گیرد بیان کرد: تاکنون ۱۲۵ مشترک دیماندی در استان برای تأمین سوخت با نرخ دولتی به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی معرفی شده‌اند. 

وی گفت: با توجه به این‌که برق واحدهایی که در شهرک‌های صنعتی یا محور کاشان مستقر هستند، در صورت اعمال خاموشی‌های احتمالی فقط از ساعت ۱۳ تا ۱۵ قطع خواهد شد، به واحدهای صنعتی پیشنهاد می‌کنیم بازه زمانی مشارکت در کاهش مصرف برق را بین ساعت ۱۳ تا ۱۷ انتخاب کنند. مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق قم اضافه کرد: اگر همکاری واحدهای صنعتی هر روز ادامه داشته باشد، به جز پاداش روزانه‌ای که برای این واحدها در نظر گرفته شده است، پاداش‌هایی که در قبوض برق اعمال می‌شود نیز ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت. 

به گفته وی، تاکنون صاحبان ۵۳۰ واحد صنعتی برای انعقاد قرارداد با این شرکت مراجعه کرده‌اند. وی بیان کرد: سال گذشته بیش از ۵۰ میلیارد ریال تشویقی در قبوض مشترکان اداری، کشاورزی و صنعتی اعمال شد که با توجه به حجم انعقاد تفاهم‌نامه‌ها، پیش‌بینی می‌شود این مبلغ در سال جاری تا حدود ۸۰ میلیارد ریال افزایش یابد. وی افزود: پارسال پاداش‌ها در آذر اعمال شد و امسال سعی می‌شود بخشی از آن به صورت علی‌الحساب در مرداد اعمال شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید